+420 775 152 006
info@zuzzihusarova.cz

ÚSPĚŠNĚ KE ZKOUŠKÁM DÍKY MEDITACI

4 May 2015

Úspěšně ke zkouškám díky meditaci

//
Comments0
Máte zájem obohatit svůj repertoár relaxačních činností? Možná vás meditace okouzlí svojí jednoduchostí.

Proces meditace je často spojován výhradně s určitým náboženským přístupem k životu, se kterým musí nutně souviset jistý druh filosofie. Například v buddhismu je meditace nutnou a často náročnou duchovní praxí na cestě k osvícení. Meditace však může být čistě relaxační technikou, kterou se dokáže naučit každý, ať už v něco věříte či nikoliv. Jedná se totiž hlavně o schopnost zklidnit mysl a rozvíjet tak svůj vnitřní potenciál.

Jak a kde se naučit meditovat?

V zásadě rozlišujeme tři druhy meditace. Soustřeďovací, imaginativní a samovolnou. Při soustřeďovací se snažíme zaměřit svoji mysl na jednu konkrétní činnost (například dech), myšlenku či slovo (mantra) a vše ostatní vědomě vypustit. Při imaginativní, jak už název napovídá, pracuje naše představivost, jež se učí vytvářet harmonické obrazy často za doprovodu uklidňující hudby. Podstatou samovolné meditace je také mantra, ale na rozdíl od soustřeďovací meditace nechává myšlenky volně proudit a nijak zvlášť je neomezuje. Účelem každé z nich je navodit klidný stav vědomí oproštěný od stresujících vlivů.

Způsobů, jak se naučit meditovat je tedy mnoho a je pouze na vás, který z nich si vyberete. V knihkupectví a na internetu jistě naleznete nepřeberné množství materiálu, jenž vás zasvětí do umění meditace. Pokud vám však nevadí utratit nějaký ten halíř, je rozhodně lepší přihlásit se na kurz meditace, kterým vás provází zkušená osoba. Kurz Moderní Meditace používá thajskou buddhistickou techniku Dhammakaya je zároveň hojně vědecky zkoumanou metodou seberozvoje, která v současné době v USA postupně proniká do vzdělávacího systému, psychoterapie a dokonce i do armády.

o-MINDFULNESS-PRACTICE-facebook

Účinky meditace

Jak už bylo řečeno, každý se může naučit meditovat. Jsou samozřejmě lidé, pro které je to kvůli jistým vzorcům myšlení obtížnější. Žijeme v době, kdy každý někam pospíchá a tak je pro některé jedince náročné oprostit se od každodenních starostí. Při dostatečném úsilí budou však i oni pozorovat změny, které sebou meditace přináší. Dosažení onoho stavu hlubokého klidu vede ke zvýšené odolnosti vůči stresu a celkové psychické vyrovnanosti, která má samozřejmě velký vliv na naše tělesné zdraví.

A co vy? Máte zájem si meditaci vyzkoušet? 

Přihlásit se můžete na následující kurzy Moderní Meditaci, Meditace Chůze, Meditaci pro muže či Osobní Transendence.

Zdroj: Studentpoint.cz

Leave a Reply