+420 775 152 006
info@zuzzihusarova.cz

21 Nov 2016

11 tipů, jak léčit depresi bez antidepresiv

//
Comments0
Deprese je jedna z nejzávažnějších a nejčastějších psychických poruch v České republice. Deprese zabíjí ročně více lidí, než dopravní prostředky. Antidepresiva jsou lék, ale neřeší příčinu onemocnění. Proto daný problém se pouze schová pod koberec, ale pacient s ním žije dál. Samotná podstata deprese je mnohem hlouběji a u každéhoantidepresiva pacienta je to velice individuální důvod. Obecně by se dalo říci, že jeho mentální mapa se odlišuje od jeho životní mapy, situace, ve které se nachází a rozdíl tím vzniklý vytváří na pacienta tlak, že to není tak jak on by chtěl, idkyž někdy často ani neví jak by to chtěl. tato mapa může být uložena hluboko v podvědomí, a my ani nevím, co je to, co bysme chtěli, abychom byli opět šťastní.
Dnes tady s vámi sdílím antidepresiva, které si vytvoříte vy sami, svojí vlastní činností a aktivitou. Nic není zadarmo. Ale těchto pár kroků vám garantuje, že se můžete s depresí navždy rozloužit. Stejně tak, jak jste si depresi dlouho vytvářeli, nějakou dobu potrvá, než se ji zbavíte. Aby změna byla trvalá, dělejte tyto kroky na pravidelné bázi a uvidíte, jak se váš život postupně začne proměńovat k lepšímu

1. Psychoterapienor_2361
Psychoterapie může pomoci zmírnit symptomy způsobené depresí (např. pocit beznaděje a hněv). Takže můžete znovu získat pocit štěstí a kontroly ve svém životě. Důležité je najít tu správnou formu terapie, která bude právě pro vás nejúčinější. Nebojte se obrátit na odborníka.Doporučuji Hlubinnou abreaktivní terapii, která s vámi jde do podstaty vašeho problému. Velice často pomáhají i NLP terapie, kdy po časové ose jdete přímo až do původu problému.

2. Koučink
V momentě, kdy se zbavíte podstaty svého problému, potřebujete podpořit svoje nové chování a jednání i na vědomé úrovni. K tomu vám pomůže vedení kouče. Krok po kroku s vámi pujde a nastanor_2443ví jednotlivé nové aktivit, které postupně do svého života začnete zařazovat a stanou se vašemi novými rituály. Jedna z nejlepších denních aktivit, jak začít den, je poděkovat za předešlý den, podívat se ráno do zrcadla a najít na sobě něco, co se mi na mě nejvíce líbit a radovat se z této části těla nebo charakterové vlastnosti. Další tipy můžete probrat s koučem na osobní konzultaci. Změny v životě jsou někdy velice náročné, s koučinkem zjistíte, že máte komu podávat zprávu o tom, že jste se překonali a máta z toho najednou větší radost. Jako byste zodpovídali ještě někomu jinému a tím pádem úkoly plníte s větším nadšením a nasazením, což vám přináší rychlejsí posun v životě a radost.

3. Cvičení
Kromě všech ostatních přínosů vám zaručeně zvedne náladu. Bylo zjištěno, že cvičení funguje pro mírnou až středně těžkou depresi jako antidepresivum. Může trvat déle než se účinky projeví, ale je lepší než lékkundalini-yoga
y v prevenci recidivy deprese. Doporučuji osobně jógu, najdětě si takovou formu jógy, která vám nejvíce vyhovuje. Mně osobně pomáhá kundalini yoga, hatha yoga, astanga yoga. V józe jde nejen o fyzickou aktivitu, ale také hlavně o prodýchývýní v jednotlivých asánách. Dech je to nejpřirozenější co máme. Provází nás celým životem. Správně dýchat je umění. Dech ovlivňuje nejenom správné fungování těla, ale také psychiku – duševní stav.
Jóga vás naučí mimo jiných přínosů, jak užívat dech pro zklidnění.  Alternativy najdete zde.

4. Stravování a potravinové doplňky
Potraviny bohaté na vitamíny B a omega-3 mastné kyseliny mohou pozvednout vaši náladu – ať už Vám byla diagnostikována deprese nebo ne. Ujistěte se, že budete konzumovat dostatek omega-3, stačí jíst tři porce mořských ryb (plodů) týdně. Nebo si kupte rybí olej v kapslích. Losos, tuňák a pstruzi jsou výraw salatborným zdrojem omega-3 mastných kyselin. Také můžete do salátů využít avokádový olej nebo olej z hroznových semínek.
Účiná je také kyselina listová, ta je přítomna v potravinách jako jsou fazole, hrách, čočka, pomeranče, celozrné výrobky, chřest, brokolice, zelený salát a špenát. Výborné jsou také kakaové boby v nektaru. Zakoupi je můžete zde
5. Spánek
Jeden z problémů spojených s depresí je nespavost. Jak se dobře vyspat je klíčem k vaší léčbě. Pokuste se jít spát každý den ve stejnou hodinu. To pomůže posílit Váš usínací rituál. V ložnici vytvořte co největší tmu. Světlo a elektromagnetické pole elektroniky a mobilních telefonů zvyšují hladinu melatoninu. Melatonin reguluje váš cirkadiánní rytmus (vnitřní biologické hodiny).

6. Meditace
Naučit se soustředit mysl může být prospěšné, když se snažíte vyléčit depresi. Meditace pomáhnor_2537á kontrolovat negativní myšlení. Umožňuje opustit myšlenky na selhání nebo bezcennost. Pomáhá také k lepšímu spánku. Jak se naučit správně meditovat můžete na kurzu zde či v online kurze. Pokud Vám vyhovuje více individuální přístup, domluvte si se mnou konzultaci, jelikož meditace na míru je to nejlepší, co můžete pro své zdraví udělat.

7. Masáž
Kromě toho, že přispívá k fyzické relaxaci, masáže způsobí, že tělo produkuje méně stresových hormonů. Rovněž zvýšují produkci endorfinů, které tiší bolest a také serotoninu – náladu měnícího hormonu. Já si masáž dopřávám osobně jak můžu. Když zrovna nemůže partner, zajdu se k masérce a je to balzám nejen pro moji duši, ale také pro tělo.

8. Pomáhejte ostatním
Čím víc se zaměřujete na svůj problém, tím vaše pozornost roste a tím roste i problém. Hodně mým klientům pomohlo zaměřit se na pomoc ostatním. Můžete začít pracovat jako dobrovolníci a pokud vás nic nenapadá, napište mi a já mám spoustu projektů, kde vás můžu začlenit. Cítit se potřební a někam patřit je ze základních lidských potřeb Maslowi pyramidy.svetlo-na-konci-tunelu

9. Koníčky

Dělejte věci, které vás dříve bavily. Nyní v nich možná už nenacházíte tolik radosti jako dřív, ale hledejte v nich něco nového. Tvořte, hrajte na hudební nástroj, a hlavně, socializujte se alespoň v malých skupinách.

10. Choďte do přírody

V momentě, kdy na nás padne deprese, máme chuť se pouze zavřít doma v posteli. Přemožte svoje tělo a vemte je na procházku, dopřejte si blahodárné účinky lesa a stromů. Najděte si tam kamaráda- stroma- a navštěvujte ho každý den, nebo tak často, jak jen to bude možné. Uvidítě, že budete mít najednou novou motiaci do života.

11. Láska a zamilovanost13415672_10154268428137188_3645431883894718726_o

Zamilujte se sami do sebe. V momentě, kdy zvýšíte svoje vibrace, deprese už u vás nebude mít příjemné hnizdečko. Nebude pro ni místo. Můžete posílit svoji sebelásku na kurzu Mám se ráda

Věřte, že to bude všechno jen lepší. Žádná bouřka, netrvá věčně. Poděkujte za to, že se díky této nemoci můžete dostat více sami k sobě a prohloubit svoje sebepoznání.

S láskou, vaše Zuzzi

Leave a Reply