+420 775 152 006
info@zuzzihusarova.cz

3 Jul 2019

3 skvělé mindfulness cvičení pro tvého miláčka

Rychle odpověz na tyto otázky…

Tento měsíc:

  • Kolik času jsi strávil/a na facebooku?
  • Kolik hodin ve fitku jsi věnoval/a, abys zůstal/a ve formě?
  • Kolik internetových článků sis přečetl/a, abys byl/a ve tvém oboru v obraze?

A teď…

  • Kolik aktivit jsi tento měsíc naplánoval/a s/pro svého partnera/partnerku?
  • Kterých workshopů nebo webinářů ohledně vztahu jste se za poslední 3 měsíce zůčastnili?
  • Kdy ses naposledy opravdu podíval/a hluboko do očí partnera? (né jen tak letmo proletět pohledem a ještě k tomu naštvaným!)

Uvědomuješ si to? Tvůj vztah si zaslouží alespoň  polovinu péče a hýčkání, jakou dáváš internetu, oblečení, sportu nebo kariéře.

…cvičení MINDFULNESS přinášejí NOVÝ směr do tvého vztahu…

Většina Čechů si však neuvědomuje, že vztahy přirozeně nekvetou, aniž bychom jim věnovali potřebnou péči a pozornost. Vztah je křehká květinka, ale když je posílena praktickými mindfulness cvičeními, obohacuje nejen partnery samotné, ale celou rodinu a děti. Zvaž, jak do svého rozvrhu začleníš následující cvičení MINDFULNESS pro zvýšení zamilovanosti a vášně ve tvém vztahu:

1. VYTVOŘ „VIZI VZTAHU“
Většina párů nikdy nespecifikuje, co považují za šťastný, zdravý a spokojený vztah ani pro sebe, natož pak partnerovi. Moji klienti říkají, že Vize vztahu je jedna z nejlepších věcí, kterou kdy ve vztahu aplikovali. Pomohlo jim to vyjasnit si, co ve vztahu potřebují, jak si ho představují a co je dělá opravdu šťastné a naplněné.

Nemusíš být vynikající spisovatel/ka, abys vytvořil/a tu nejsilnější vizi vztahu. Jednoduše seznam 10 -20 vět o tom, jak vidíš vás dva a vaše každodenní aktivity do budoucna.

Některé návrhy: 

  • Necháváme negativní slova a emoce mimo náš vztah
  • Podporujeme se navzájem v našem rozvoji, ať už je to kariéra, osobní rozvoj nebo hobby
  • Děláme si čas na plánování a zároveň i účast na nových, zábavných aktivitách, které děláme společně, ve frekvenci jednou za každých ________________
  • Plánujeme zážitky tak, aby odpovídaly primárním zájmům druhého a nikoliv našim vlastním jednou za________________
  • Tvoříme milující rodinu, obklopujeme se pozitivními lidmi a přáteli, kteří podporují pozitivní energii v našem vztahu

2. PRAKTIKUJ HÝČKÁNÍ
Zeptej se tvého partnera, aby TI řekl/a jednu věc, kterou můžeš pro něj/ni udělat (aby se cítil/a milován/a a hýčkán/a). Je třeba pečovat o partnera stejně tak, jako když jsme spolu randili. A čekat, že nám nebo my jemu/jí, budeme číst myšlenky je bláhový. Proto si to raději řekněte a těšte se z toho, kdy tě partner překvapí něčím, co ti opravdu dělá radost.

Příklady požadavků na hýčkání zahrnují:

  • květiny jednou měsíčně,
  • držet se za ruku, když chodíte po venku
  • obejmutí, když partner přijde domů
  • pusa před spaním a po probuzení
  • řekni mi, že mě miluješ jednou denně,
  • masáž zad,chodidel…
  • přines mi překvapení

Pokud si nejsi jistý/á, co by tvůj partner chtěl/a…ZEPTEJ SE HO/JÍ! Vytvoř si svůj vztah vědomý a se záměrem: PLNÝ LÁSKY A VÁŠNĚ, tím, že BUDEŠ mít jasno v tom, co chce a očekává tvůj partner.

3. DENNÍ AFIRMACE VDĚČNOSTI
Každý den, nebo každý druhý den, věnuj pozornost svému partnerovi a řekni: „Chtěl/a bych se s tebou o něco podělit. Ráda bych ti řekla, za co jsem vděčný/á a čeho si na tobě vážím. Je na to teď vhodný moment?“

Pokud ne, domluvte se na času později. Udělejte si z toho hezký pravidelný rituál. Já tento rituál aplikovala od začátku našeho vztahu přirozeně u jídla. Je to něco, co nám pomáhá si uvědomit, jak moc se každý den posunujeme a žijeme opravdu náš sen.

I když tvůj partner nemůže toto cvičení okamžitě udělat, udělej ho sám/sama a představ si, jak moc se vaše nálady zlepší, jakmile si jej uděláte ještě společně. Když jste oba bez rozptylování a schopni se na sebe soustředit (bez telefonu, počítače či televize a rádia), posaďte se a podívejte se navzájem do očí…

Pak:

  1. Popiš chování partnera nebo slova, která byla pro tebe důležitá; např. “Jedna věc, kterou jsi tento týden udělal, je ____________________________________”
  2. Řekni „To, proč to pro mě bylo tak důležité bylo (je)…____________________________________________“
  3. Zahrň i to, jak ses u toho cítil/a : „A když jsi to udělal/a, cítil/a jsem se ________________________________“
  4. Požádej svého partnera, aby shrnul, co jsi právě řekl/a, abyste měli jasno, co bylo sdíleno.

Popřemýšlej o každodenním procvičování těchto technik nebo alespoň několikrát týdně. Stačí věnovat větší pozornost tomu, co tvůj manžel/ka pro tebe už dělá a to ti zaručeně zlepší vztah. Vše je o tom, kam zaměřujeme pozornost. Jestli na to, co nám neustále vadí a nebo na to, co už krásné je.

Uvidíš, že sdílení se jeví jako skvělá technika, pokud to slyšíš! To, že to trvá jen pět minut, je jedním z nejúčinnějších cvičení všímavosti pro páry.

Máš-li zájem o prohlubování Mindfulness, pořádám pravidelně Workshopy Mindfulness v Brně či online, ať už chceš  zlepšit tvůj vztah s partnerem nebo partnera do svého života přitáhnout.

Úplnou novinkou je víkendový Mindfulness Pobyt na Jižní Moravě, pokud bys chtěl/a trochu exitoky VIP Mindfulness pobyt na Kanárských ostrovech. Ať už ve skupině či úplně osobní na míru! Pořádáme je 2x ročně.

Na svých stránkách Facebook přidávám denní posty a videa ohledně Mindfulness nejen ve vztahu. Tyto informace získáte přímo do vašeho emailu, pokud budete odebírat můj newsletter.

Podělte se o to, jak se váš vztahu posouvá se mnou v emailu nebo v naší skupině na facebooku Meditace.

Láska může být trvalá, když ji každý den zaléváme.

Tvoje Mindfulness koučka

Zuzzi

Leave a Reply