+420 775 152 006
info@zuzzihusarova.cz

22 Nov 2016

15 skvělých tipů pozitivního myšlení

//
Comments0

 

Pozitivně myslet neznamená předstírat, že je něco skvělé, když tomu tak zjevně není. Znamená vidět kolem sebe co nejvíce dobra.

Neznamená popírat své pocity smutku, ztráty, hněvu a podobně. Naopak vyžaduje, abychom tyto pocity plně prožili, možná se i rozhodli podle nich jednat, ale pak je nechali odejít a dovolili, aby jejich místo zaujalo něco lepšího

  1. “Zahálka je matkou hříchu!” Dělejte něco. Pokud jste přišli o zaměstnání, pracujte jako dobrovolníci, uklízejte doma, jděte na procházku. Cítíte-li se pod psa, bude se vám to zpočátku příčit. Začínejte tedy po troškách, a jak vaše energie a chuť porostou, pomalu přidávejte.
  2. Vyhýbejte se depresivním novinovým titulkům – vyhledejte si něco humorného nebo optimistického.
  3. Pravidelně se na sebe usmívejte do zrcadla. A pochvalte se!
  4. Na sklonku každého dne napište tři dobré věci, které se vám přihodily, které jste viděli, nebo o nichž víte.
  5. Také si napište tři věci, které se vám podařily a které způsobily, že je někdo, nebo něco o kousek lepší. Mezi ně patří i hlazení kočky nebo mytí nádobí, stejně jako uzavření skvělého obchodu či dopsání kapitoly v nové knize.
  6. Na sklonku každého dne si přečtěte něco povznášejícího a povzbudivého, například poezii nebo román se šťastným koncem.
  7. Veďte si deník lichotek, do něhož budete zaznamenávat vše hezké, co o vás řekli ostatní lidé, ať už se to může zdát jakkoli bezvýznamné.
  8. Počítejte dary, jichž se vám dostalo, a také si je zapište. V životě je mnoho věcí, které považujeme za samozřejmost, ačkoli jsou ve skutečnosti dary. Například jídlo na stole, bezpečí před fyzickým útokem, tekoucí vodu – tenhle výčet je téměř nekonečný.
  9. Zavolejte svým kamarádům a své rodině a sdělte jim nějaké dobré zprávy!
  10. Smějte se – zvláště s přáteli.
  11. Věnujte se sexu – milování představuje opravdové přitakání životu.
  12. Vyberte si dvě nebo tři přiměřeně pozitivní prohlášení, která si můžete říkat s přesvědčením. Například opakovat znovu a znovu “Jsem úplně šťastný člověk!”, když se cítíte příšerně, bude nejspíš k ničemu. Místo toho si ale můžete říct třeba: “Stále nalézám věci, které mě těší!”
  13. Čiňte dobré skutky; pomáhejte starým lidem (ale nikoli v případě, že je jednou z příčin vašich negativních pocitů skutečnost, že neustále musíte dělat něco pro druhé).
  14. Každý den si dopřejte nějakou maličkou radost (sklenku vína, tabulku čokolády, posezení na sluníčku) a každý víkend něco většího (dejte si masáž, vyrazte si s přáteli).
  15. Pokud se vám přihodí něco špatného (například ztratíte zaměstnáno, sepište si všechny výhody, které by vám to v krátkodobé i dlouhodobější perspektivě mohlo přinést. Od “Díkybohu, že už nemusím tak brzo vstávat!” až po “Možná že se ted budu moci věnovat vytouženému povolání”.

stesti

zdroj:psychologie.doktorka.cz

 

Leave a Reply